اروپا از ترس پیروزی ترامپ به دنبال تقویت تحریم‌های روسیه است

گفت‌وگوها میان مقامات و نمایندگان اتحادیه اروپا روی چندین ابتکار متمرکز است تا اطمینان حاصل شود که تحریم‌های اروپا در طولانی‌مدت باقی می‌مانند و از طریق اجرای دقیق‌تر آنها را تقویت می‌کنند، حتی اگر واشنگتن رویه خود را تغییر دهد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این افراد مطلع همچنین گفتند که گام‌های احتمالی شامل بندهای «کلی» برای شناسایی و توقف محموله‌های کالاهای مشکوک به مقصد روسیه و محدودیت‌های گسترده‌تر حمل ‌و نقل نفت است.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، همچنین گفتند بحث‌هایی در مورد تغییر این شرط وجود دارد که مسدود کردن دارایی‌های بانک مرکزی روسیه باید توسط کشورهای اروپایی هر ۶ ماه یکبار تمدید شود.

سه دیپلمات مطلع نیز گفتند تعداد معدودی از کشورهای عضو روی ایده بند «کلی» کار می‌کنند که برای کالاهای میدان جنگ یا در طیف وسیعتری از صادرات ممنوعه اعمال شود. این بند به مقامات گمرک اجازه می‌دهد در صورت غیرمنطقی بودن مقصد، مانند عبور از روسیه برای رسیدن به کشورهای آسیای مرکزی، محموله‌ها را متوقف کنند.

اقدماتی با پیش‌بینی تغییر در موضع واشنگتن در صورت انتخاب مجدد ترامپ، در حال انجام است.

«تام کیتینگی»، از اندیشکده موسسه Royal United Services، گفت که سیاستگذاران اروپایی در حال آماده سازی «تحریم‌های اروپایی مستقل با توجه به احتمال انتخاب مجدد ترامپ» هستند و باید اجرای آن را تقویت کنند.

ترامپ بارها قویا در کارزارهای انتخاباتی خود تاکید کرده در صورت پیروزی در انتخابات پنج نوامبر انتقال کمک‌های نظامی به اوکراین را متوقف یا جریان آن را کند می‌کند.


اروپا از ترس پیروزی ترامپ به دنبال تقویت تحریم‌های روسیه است

بیشتر بخوانید